Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

tisdag 8 mars 2011

Vikten av att må bra...

Hej alla!

Igår kom sonen hem och sa: - Det kan bli problem med läxan den här veckan mamma.
Han log lite vemodigt. Ojdå, tänkte jag. Han brukar annars ha väldigt lätt för sig i skolan.

Det visade sig att de håller på med praktisk matematik i kombination med kroppen.
De skulle därför mäta och räkna ihop familjens sammanlagda längd. 
Nemas problemas. Men, sen skulle de räkna ut den sammanlagda vikten..........

Själv var jag en normalsmal person innan familjelivet. Men, i takt med att barnen föddes
och huset köptes mm, mm, så blev jag en överviktig person. Därför har jag inte
velat svara på barnens frågor om vad jag väger. Har väl tyckt att det varit mitt eget
problem. Men, nu blev det helt plötsligt sonens problem. Stackarn!

Trots att jag tagit tag i vikten sedan snart ett år tillbaka, och faktiskt gått ner närmare
20 kilo, så har jag svårt att berätta vad jag väger. Man behöver ju inte vara
rymdforskare för att räkna ut vad jag vägde innan......

Hur det gick med sonens läxa? Han räknade ut alla andra uppgifter och sa:
- Mamma, jag säger att vågen har pajat. Visst är han underbar vår son?!
Han fyller 10 år på lördag, så då blir det kalas. Sedan på kvällen
har han önskat att få LANa med en kompis hela natten. De ska spela
World of Warcraft och dricka Fanta och Cola. Här i huset är all form av läsk
normalt förbjuden utom i påsk- och julhelgerna, men hel plötsligt kändes
det helt OK även på födelsedagen.

Ha en trevlig fettisdag och ät en god semla!
Det ska jag göra.
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar