Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

fredag 25 mars 2011

Våffeldagen

Hej alla!

Tänk att jag lärde mig något nytt igår igen! Nämligen att sötsuget
är som värst klockan 15:23. Ny forskning visar att de allra flesta
som går på diet, ger efter för sötsuget på eftermiddagen mellan
kl. 15-15.30. Så jag tänkte att det blir en perfekt tid idag att
äta våfflor med goda bär och grädde. lär man ju vara sugen..

Troligen får jag därefter så dåligt samvete över alla kalorier att jag,
lätt illamående, gläder hunden med en långpromenad innan jag städar mig
till ett gott samvete att det räcker till ett glas rödvin. (Jag vet - 1125 steg).

Ha en jättebra fredag. Ät en våffla eller två och koppla av.
Nästa vecka är det modevecka.
Vi ses kanske imorgon?
Öppet kl. 10 - 14.
Välkommen!
Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar