Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

fredag 18 mars 2011

Det växlar

Hej alla!

Från en snödroppe till en annan.....

Denna snödroppe var i trädgården igår.

Idag var det många snödroppar  av ett helt annat slag. Till hundens stora lycka.


Större delen av dagen har gått åt till snöskottning. Och det var riktigt
tung blötsnö. Konstigt nog var det inte så jobbigt som jag befarade,
vilket tyder på att alla dessa svettiga timmar på gymet har gett resultat.
Och då inte bara på vågen. Nedan ser ni vilken autostrada jag
skottade fram. Nu är det farbart imorgon när butiken är öppen.
Som ni ser på bilderna hann det nästan bli mörkt innan jag blev färdig.


Apropå växel har jag även varit ute och kört lite mer eco-driving
i veckan. Precis när det gick som bäst med motorbromsningarna,
upptäckte jag en blinkande polisbil bakom mig. Ojdå, tänkte jag.
Bäst att åka till sidan och släppa förbi honom. Men, han ville inte om.
Han stannade bakom och kom ut ur bilen. På frågan om jag visste
varför jag blev stoppad såg jag troligen väldigt skyldig ut, 
för det blev både blåsa och visa körkort. Jag hade kört mig till en bot
på 1500 kronor. Hmm. Summa kardemumma blir ju att eco-driving
 är bra men för vem? Inte ekonomin i alla fall! Man glömmer lätt att det finns
andra bilister och rödljus och heldragna linjer och hastighetsbegränsning och.....

Ha en trevlig fredagkväll!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar