Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

torsdag 24 maj 2012

Elände

Hej alla!

Nu har influensan slagit till med besked här
hemma. Själv står jag på benen än så länge..


Mellan torkning av spyor hann jag en sväng till
torpet igår för att klippa gräsmattan. Döm om
min förvåning när bryggan var puts väck. Stora
traktorspår ledde fram dit, så jag tror tyvärr
att någon som inte kan skilja på mitt och ditt
har varit framme. Igen!


Så nu blev det att anmäla till farbror blå.
Igen. Inte roligt! Det var en flytbrygga av
modell större som man inte direkt bär iväg
på ryggen. Inte heller kan man frakta den
på ett vanligt bilsläp. Så det var helt klart
välplanerat.


Humöret var inte på topp igår kväll när jag
skulle öppna butiken. Men, sen kom det
så trevliga kunder och vi hade riktigt roligt
hela kvällen. Precis den energikick man
behöver efter en bedrövlig dag.
Tack till alla er som var här!!!


Idag ska jag fotografera lite nyheter som
kommit hem och som blir bra tips för
en fin present till mors dag på söndag.

Ha det så bra i värmen och tänk på
att märka alla era prylar som andra av
någon anledning kan vilja hämta och
göra till sitt eget.

Lena


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar