Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

tisdag 29 maj 2012

Att angöra en brygga

Hej alla!

Tänk att vi nu har letat runt sjön ordentligt
utan att hitta bryggan som försvann. Det verkar
inte bättre än att någon (eller snarare flera) kriminella
element vait framme och stulit vår flytbrygga.


Jag trodde själv inte mina ögon när jag kom ner
till sjön och skulle olja in bryggan inför sommaren.

Polisen hade inte heller någonsin hört något liknande,
när jag ringde och anmälde stölden. De fick
en annorlunda historia att berätta på fikarasten.

Tur var iaf att jag hittade kvittot som jag så
ordentligt hade satt in i pärmen här hemma. Så
nu börjar nästa kapitel. Försäkringsbolaget!
Fortsättning lär följa....


Jag håller som bäst på att måla den sista
gaveln på huset. Kanske blir det klart
denna vecka, om vädret blir molnigt och
utan regn. Sedan är det fönster- och dörrfoder
kvar att måla. Därefter kan man aldrig gissa
att huset är från 1600-talet. Blir som nytt.


Öppet nästa gång på onsdag kväll.
Välkommen!
Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar