Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

fredag 9 december 2011

Julgranar

Hej alla!

Idag fredag är det en mellandag hos oss
i Prästgårdsbutiken. Det har kommit
en del nyheter från GreenHouse som
jag inte packat upp ännu. Det ska jag
göra idag. Sista klädkartongen från
GreenHouse som packas upp här.
Det blir nytt klädmärke från våren.
Mer spännande info om detta
kommer längre fram.

Imorgon lördag ska vi ha lucköppning
här på bloggen. Jag kan redan nu skvallra
att det blir specialpris på alla jeans.
Titta in imorgon och se vilka erbjudanden
vi har under dagen. Det är inte bara på kläder...

Har du skaffat julgran ännu?
Igår var jag och svärfar och inhandlade
julgranar. Ett otroligt roligt äventyr.
Jag brukar alltid ha tre granar här
hemma, två utanför entrén och en inomhus.
Efter ett noggrant urvalsarbete hittade jag mina
tre granar och vi skulle näta in dem i en
anordning för detta ändamål.

Det arbetet gick oväntat smidigt. Det var
efter det, när vi skulle bära in granarna
till kassan (på Bauhaus) som det
roliga började. Den som har försökt
bära en gran i nät vet kanske att det
inte är lätt. Med stora knappar i
jackan som fastnar i nätet blir det
inte lättare - kan jag intyga.

Otaliga gånger fastnade jag med
knapparna i nätet. Pust.
Jag hade kanske lyckats bära en gran,
men alla tre granar var ju inte att
tänka på. Jag försökte, men eftersom jag
inte är en bläckfisk, gick det inte alls bra.
Men roligt var det!!!

Till slut gav jag upp, grabbade granarna
i toppen och drog dem efter mig,
släpandes i golvet till kassorna.
Nu står de och aklimatiserar sig
verandan

Trevlig fredag!
Vi ses väl imorgon.
Öppet kl 11.00-14.00.
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar