Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

onsdag 29 juni 2011

Inget för äckelmagade

Hej alla!

Idag onsdag har vi butiken öppen som vanligt kl 14-20.
Men, annars har just inget varit som vanligt här idag.

Jag vaknade redan igår tisdag med ont i magen och lite
diarre, men tänkte att äta frukost och träna motar
säkert bort baskeluskerna. Sagt och gjort. Åt och tränade.

Resten av dagen var jag lite dålig i magen
(typ rinnande). Men kunde äta yoghurt till lunch 
och grillat på kvällen. Kaffe slank också ner.

Vaknade imorse kl 5.30 med en otrolig kramp i
magen som vägrade släppa. Ni som haft gallstens-
anfall vet ungefär hur det kändes. (Jag har haft det också).

Det hela slutade på akuten efter ett samtal
till sjukvårdsrådgivningen. Själv hade jag tänkt ta en
värktablett som jag har mot gallsten, men det var INTE
att tänka på. Istället blev det åtskilliga rör med blod som
skulle tas och en flera timmar lång smärta. Och jag insåg
snart att jag inte hinner hem till butiken som skulle öppnas kl 14.

Tur att jag har svärmor Gunilla som kunde rycka in.
Ni har kanske träffat henne här i butiken ibland...
Men, jag hade inte direkt underlättat för henne
genom att slå av larmet och starta igång
kassaapparaten. Så ett tag blev det kaos här
när Gunilla provade att alla larm funkade. Först ute
i butiken och sedan i stora huset - för säkerhets skull.

Larmen fungerar bra och hörs över nejden, hälsar
alla kyrkans vaktmästare som kom springande
och tänkte fånga inbrottstjyvar. Ha ha.

Slutet gott för er kunder, som
kunde hämta ut undanhängda kläder
och handla som vanligt. Nu är jag på
plats igen, lite plåstrad och stucken, men vid liv.
Ehec börjar nämligen med kramp i magen
och diarre´, det var därför de ville ha in mig för
provtagning. Och jag som inte kan hålla tyst,
skojade med personalen och sa att jag bara
hade varit i Tyskland och käkat groddar....
Uppskattat skämt, not.
Men alla ni som träffat mig här idag kan
vara lugna - jag blev friskförklarad ifrån Ehec.

Ikväll öppet som vanligt till kl 20.00.
På lördag också som vanligt kl 11.00-14.00.
Välkommen ut till oss!
Lena
Vi bjuder på groddar, någon?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar