Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

måndag 21 januari 2013

Vecka 4

Hej alla!
 
Nu startar vecka 4. Vinterväder som ju
blir kallare från onsdag då Hindersmässan
startar. Konstigt nog är det en tradition.
 
Kanske blir det någon korg och några träslevar.
Lite marknadsgodis måste det få bli. Ibland har
jag också inhandlat garn, eftersom jag är bra
på att virka. Det har jaginte haft tid att göra på
många år. Men nu ska jag virka ett överkast till
blå rummet. Jag tror det blir mormorsrutor i vita
och blå nyanser. Kan bli snyggt.
 
Annars är det ganska lugnt här i Prästgården
denna vecka. Barnens läxor, hundens promenader
och lite hästskötsel och ridning står på schemat.
Liksom skjutsning till aktiviteter och ett besök
på polisstationen i Hallsberg.
 
Jag hittade en båtmotor förra sommaren vid
min båt. Några ungdomar hade stulit motorn
och lånat min båt. Tursamt nog hade de lagt
tillbaka båten där de tog den, med motorn.
Jag anmälde förstås till polisen och nu ska jag
få motorn eftersom ingen anmält den stulen.
Så kan det gå.
 
Butiken är öppen på lördag som vanligt,
mellan kl 10-15. REA pågår.
Välkommen!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar