Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

måndag 26 november 2012

Vecka 48

Hej alla!
 
Sista veckan i november, vecka 48, har rivstartat!
Här har det varit fönsterputsning nu i flera dagar.
Många fönster har vi, och det är inte många timmar
per dag då det är ljust ute, vilket krävs för att se
om fönstren blir rena eller ej.

Nu har jag i alla fall bara tre fönster kvar...
Förhoppningsvis blir det inte kallt förrän de
är putsade.

Målat några radiatorer (värmeelement) har
jag också lyckats med här hemma.

Och så hade vi en liten adventsmingelkväll
för några vänner och släktingar i fredags kväll.

Nu ska vi snart börja renovera dotterns rum.
Jag tänkte att det är bäst att göra det nu, innan
hon flyttar hemifrån. Hon är ju redan 13 år!

I butiken har jag ordnat med alla plagg som
nu finns på rean. Till på lördag blir det också
en liten kaffehörna. Nu har väderprognosen
utlovat -12 grader på lördag. Burr!!!

Men, vi har ju både luftvärmepumpen och
min lilla gasolkamin, så det ska vara tillräcklig
värme inomhus på lördag.

Välkommen då!
Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar