Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

torsdag 15 november 2012

Stalkare

Hej alla!
 
Härlig torsdag idag med förhållandevis varmt
och soligt väder. Träning står på schemat, liksom
lite fönsterputsning och renovering.
 
Men, mina tankar går idag till en tjej jag såg
på tv igår i programmet "Stalker" på tv3. Jag
hade sett trailern innan och tyckte att hon var
bekant, men det kopplade inte vem hon var.
 
Såg programmet igår och insåg att jag ju träffat
henne många gånger och kommer så att göra
även i fortsättningen. Men, jag kunde aldrig
drömma om vilket helvete hon lever i. Blivit
stalkad i 11 år av en man som ju verkar farlig.
 
För många år sedan hade jag en stalkare som
ringde mig flera gånger per dag, men inte sa
något. Det pågick i ett drygt år. Jag hade ingen
aning om vem det var och polisen kunde inget
göra så länge han inte gjorde något olagligt. Vi
bodde på nedre botten, så jag var livrädd på
nätterna. Jag bodde inte ensam, men han ringde
bara när jag var själv hemma. Så jag förstod att
han bodde i närheten.
 
När jag sedan flyttade till andra sidan stan, så
slutade detta helvete för mig. Men, eftersom
jag inte visste vem det var, gick jag och var
rädd för alla människor. Idag tror jag mig veta
vem det var. Men, det är bara min gissning....
 
Butiken är öppen igen på lördag.
Välkommen då. Öppettiden är 11.00-14.00.
Lena
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar