Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

tisdag 28 augusti 2012

Piceatannol den nya favoriten

Hej alla!
 
Har ni hört talas om ämnet piceatannol? Ett ämne som
finns i vindruvor (speciellt de söta druvorna) och som
kan hjälpa dig att hålla dig smal genom att förhindra dina
omogna fettceller att växa sig stora. Så, mina vänner, ett
glas vin då och då är inte fel. Om du inte tycker om vin,
går det ju utmärkt att äta vindruvor istället.
 
 
Tänk vad forskningen ibland går i bra riktning. Förr
fick man höra att man skulle akta sig för vindruvor
eftersom de innehåller så mycket socker. Och visst,
man ska ju inte överdriva sitt vindruveätande. Eller
vindrickande.
 
Vi har massor av vindruvor i vårt växthus som
börjar mogna nu. Det blir ju bra att kunna äta
dem med gott samvete i år.
 
 
Igår var jag ute vid vårt torp och klippte gräset.
Vår gamla gräsklippare gick sönder, så det
har tagit åtskilliga veckor innan jag tog dit en ny.
Av olika anledningar, bl a att jag inte fick in
den i min bil... Hur som helst så var gräset väldigt
högt och blött. Jag slet i 4 timmar. Kunde klippa
några meter och sedan stannade klipparen p.g.a
för mycket klibbigt gräs som fastnat under.
Idag värker varje muskel i hela min kropp. Det
blir inget gym idag, utan återhämtning med vindruvor.
 
 
Butiken är öppen imorgon onsdag med den
sista readagen. 50% rabatt på vår- och sommarplagg.
Öppet kl 18.00-21.00.
Välkommen!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar