Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

fredag 8 juni 2012

Röd stuga utan vita knutar

Hej alla!


Präsgårdsbutiken är ju inrymd i en röd
liten stuga med vita fönster. Knutarna är
faktiskt också röda, tack och lov för det.
Mycket enklare att måla med röd slamfärg
än de vita snickerierna. Men, idag blir det
troligen målat det näst sista på huset med rödfärg.

Sedan återstår bara det där högst uppe på
gaveln. Där vågar jag inte balansera överst på
stegen och måla när jag är ensam hemma
- om någon skulle behöva ringa på ambulans....


Har packat ner resterna av Friendtex
kollektion, Först klippa bort pristaggarna,
sedan vika ihop fint och lägga i plastpåsar.
Packa alla i en stor kartong och sedan
registrera allt på datorn, få ut retursedel
och slutligen tejpa och tejpa igen kartongen.
Det blev nattjobb det, som blev klart
imorse när barnen sprang till skolbussen.
Jodå, jag hann sova lite emellan också :-).......


Nu har jag ju en hel del kläder från Friendtex kvar
i butiken. Jeansklänningen, underklänningarna med
spets, sommarklänningen med volang och några fler
plagg som jag tror kan komma väl till pass i sommar.


Imorgon är det öppet i butiken kl 11-14.
Välkommen att hitta dina sommarfavoriter!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar