Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

tisdag 5 juli 2011

Strapatser

Hej alla!

Hoppas allt är bra med er därute. Här jobbar vi på med allt möjligt.
I måndags när jag skulle åka till vårt torp, där min pappa lovat
hjälpa mig bygga ett nytt dass, blev det strapatser.

Sonen E var med, liksom hans kompis W och vår valp Max.
Torpet ligger 4,5 mil hemifrån, och när vi hade ca 300 m
kvar säger sonen. "Mamma, Max spydde på mig! Stanna
bilen." Ojdå tänkte jag, men vi är nästan framme så
vi hinner nog fram. Men efter bara någon sekund börjar
E att hulka och då stannade bilen. E öppnar bildörren
och spyr rakt ut. Mer kräkmagad unge får man leta efter.

Han flyger ut ur bilen och fortsätter att kräkas. Hunden
hoppar ut efter och är jätteglad, eftersom han ju var åksjuk.
Kompisen W satt och stirrade på dem och jag klev ur,
satte koppel på hunden och sa: "Nu får ni den
sista biten. Det är jättenära. Varpå jag körde därifrån.

Efter en lång stund dök de upp. Jag hade åkt iväg
med E:s skor, så han fick gå barfota på grusvägen
den sista biten......stackarn!

Idag onsdag har vi öppet som vanligt kl 14.00-20.00.
REA på kläderna i butiken och det finns kaffe och
kaka i Kaffestugan. Trädgårdscafét har bytt namn.
Mer om det en annan gång.

Välkommen!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar