Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

onsdag 12 september 2012

En helt vanlig dag?

Hej alla!
 
Igår morse väckte jag barnen som vanligt inför
skolan. Sonen linkade upp och klargjorde för mig
att han inte kunde gå till skolan för han hade stukat
foten och kunde absolut inte stödja på den.
 
OK, då får du hoppa på ett ben ner för trappen
och äta frukost, berättade jag för honom. För visst
kan du gå till skolan med en stukad fot.
 
Sonen hoppade ner till undervåningen och satt
vid bordet och grät hela frukosttiden. Till slut fick
jag skicka upp honom till övervåningen för tandborstning
utan att han ätit en enda tugga. Under tiden gjorde
jag ett par mackor och lade ner i en matlåda i
hans ryggsäck som han kunde äta i skolan.
 
Dottern knallade iväg mot skolbussen och
sonen började hoppa på ett ben. Det är ca 200 meter
ut till bussplatsen och han kom ca 25 meter
innan han fick tag i en basketkorg och vilade.
 
Vid det här laget började mamman (alltså jag)
bli väldigt upprörd och gick ut till sonen,
tog honom i armen och drog med honom mot
bussplatsen för att han inte skulle missa skolbussen.
Då blev han tvungen att ibland sätta ner foten,
vilket visade sig gå väldigt bra.
 
Väl framme vid bussplatsen frågade jag om
han nu kunde klara sig själv, varpå han tittade
outgrundligt på mig och sa:
-Mamma, du är ju helt psycho!
 
Butiken är öppen ikväll kl. 18.00-21.00.
Välkommen!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar