Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

tisdag 10 juli 2012

Sysslor

Hej alla!

Idag hade vi sovmorgon, jag och G. Jag tror
inte jag sovit så länge en morgon på två år.
Så nu måste vi hålla igång ordentligt idag, annars
kommer vi ju aldrig kunna sova ikväll...


Våra sysslor är många. Jag har hand om dotterns
häst nu i tre dagar. Så det blir promenad med häst
och hund idag. Sedan är det att hämta in post åt
några semesterfirare. Här hemma har vi ett inomhus-
projekt som vi ska ägna oss åt om det regnar.


Utomhus har vi flera projekt i sommar. Jag har bara
en liten snutt kvar på mitt första - målning av sista gaveln
på uthuset. Sedan ska jag börja måla fönsterfoder och
bågar. Nästa utomhusprojekt blir att skrapa färg på
gaveln på stora huset. Det är mina egna projekt.


Vi har några saker vi ska göra tillsammans också.
Vi ska anlägga en uteplats på baksidan med plattor.
Och så ska det bli en lång rad med plattor mellan
rabatten och gräsmattan efter hela baksidan. Det
går åt många plattor. Huset är 16 meter långt..


Till sist har vi ett tiotal döda almar som ska tas
ner. De är väldigt höga, så vi vet inte än hur
många vi vågar oss på själva.


Men, vi gör det i en lagom takt, för vi ska
leva också däremellan. Annars blir det alldeles
för tråkigt. Igår var vi ute i skogen och plockade
några liter kantareller.


Imorgon är butiken öppen på kvällen.
Välkommen då, kl 18-21.
Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar