Välkommen till vår lantliga miljö utanför Örebro.

tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens dag

Hej alla!

Idag är det kanelbullens dag!
Passa på att njuta. Finns det något som
slår en rykande kanelbulle till kaffet?

När jag var väldigt ung, skulle jag
överraska min dåvarande pojkvän
med nybakade kanelbullar när han
kom hem från bortamatch (hockey).
Jag ringde mamma och fick receptet
och tänkte att det är lika bra att göra
en dubbel sats, när jag ändå håller på.

Sagt och gjort. Det jag inte visste
var att det var dubbel sats jag
 fått i receptet från mamma. Så
jag bakade på två liter mjölk....

Degen jäste över kanten på en
10 liters hink. När pojkvännen
kom hem vid 2-tiden på natten
stod jag fortfarande och gräddade
bullar. Nog blev han överraskad alltid!
Numera bakar jag alltid bara på en
halvliter och gör det hellre lite oftare.


Välkommen till butiken
imorgon onsdag.
Öppet kl 18.00-21.00.
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar